torsdag 9 oktober 2014

Favoritbok: INNAN JAG DÖR//BEFORE I DIE

En av mina favoritböcker genom tiderna är Innan jag dör, skriven av Jenny Downham. Den handlar om unga Tessa med diagnosen leukemi. Hon vet att hon kommer att dö, så därför skriver hon en lista över saker hon vill göra innan hon dör. En av de sakerna är att bli kär, som hon blir i grannen Adam.

För två år sedan gjordes även en filmatisering av boken, vilket gjorde mig överlycklig. Tyckte filmen höll sig i nära linje med boken, vilket inte händer så ofta. Klart att ändringar gjordes, men originalhistorien är densamme.

Untitled

Untitled
Untitled
Untitled

Grinade som en bebis i slutet av filmen, precis som varje gång jag läser klart boken. Otroligt välskrivet och vackert. Läs gärna boken och se filmen efter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

eller vad tycker du?