onsdag 16 januari 2013

the sparkly unicorn and the rainbow

the germany trip the germany trip

På torsdagen lämnade vi hotellet (som var väldigt väldigt fint), promenerade runt i Berlin, åt frukost och sedan åkte vi 3 timmar till Hannover. Vi var så trötta att vi bara kollade på Bridget Jones dagbok och somnade i tv-soffan. the germany trip

Och så morgonen därpå gick jag ut för att äta frukost. the germany trip

Med Max! the germany trip

Vad skulle man äta då när det fanns så mycket att välja på? Det är en sak jag saknar i Sverige, att man kan välja olika frukostar på caféer. the germany trip

Wellness-frukost. Säg mig nån var man kan hitta det i Stockholm? the germany trip

Max valde en standard-frukost. Och så pratade vi om resor. Max hade varit i Kina, och jag berättade om London 2009. the germany trip

Mätta och belåtna drog vi in till centrum. the germany trip the germany trip

Vi hade tid att fördriva och det enda sevärda som gick på bio var Tom & Jerry. the germany trip

Det var endast barn och deras farföräldrar i biosalongen, förutom oss då. Kände mig lite som ett barn igen då man kollade Tom & Jerry varje morgon. the germany trip

Efter bion drog vi till Gamla Stan, jag köpte ett par badankor och så drack vi te på caféet "Testugan" innan vi skildes åt sent på eftermiddagen. the germany trip

På kvällen var det utgång som gällde. Leila hade coolaste outfiten jag nånsin sett! Tröjan och leggingsen inhandlades på Urban Outfitters i Berlin. the germany trip

Jag kallar den för "Sparkly Unicorn Riding on a Rainbow". the germany trip

Jag fortsatte med rymden-temat från nyår . Linne från H&M, leggings från etsy.com, skorna är Vagabond och mössan köpte jag på Pimkie för 4 år sedan. the germany trip

Peppig och redo för dans! the germany trip

the germany trip the germany trip

Utanför klubben, där vi tog andningspauser från allt dansande. Senare dök Tamina, Abia, Dennis, Florian, Silas och Nick upp. Tydligen glömde jag ta upp kameran resten av tiden, vilket var synd. Men vi hade en rätt omtumlande natt tillsammans, med dans och konversationer och lite tjafs. Trött stapplade vi hem på morgonkvisten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

eller vad tycker du?