söndag 6 november 2011

hallonbakelser till frukost, tegelväggar och porslinssamlingar

I onsdags åt jag en annorlunda och väldigt god frukost med Natalia. Äntligen testade vi stället Petit France på Kungsholmen. Här är en lakritsbakelse med marsipan. Den perfekta kombinationen mellan salt och sött. nom nom.

Åh, den här hade hallonkräm i sig. Sanslöst gott. Jag och Natalia delade självklart på allt. Till och med hallonet. Men tyvärr märkte jag inte när jag åt upp hallonet, det var lite sorgligt.

Här är glada jag, hihi. I sjömansjackan.

En slags moccabakelse. Ganska intressant, men inte lika god som de andra.

Choklad rakt igenom. 

Och ännu mera choklad, fast drickbar.

Rättvist ska vara rättvist.

Det blev så sött alltihopa att man blev lite illamående och konstig.

Något sådant såg de ut inuti.

Efter jag köpte hem åtta macarons promenerade vi runt på Kungsholmen för att smälta "maten".

Upptäckte fina hus.

Och här är vi två fina!

Stadshust låg ju inte långt ifrån, så det fick sig ett besök.

Hej tegelvägg.

Vi besökte också Hallwylska Palatset bredvid Dramaten. Helt fantastiskt vackert, fullt med porslin och dyrbara möbler. Tyvärr fick man inte ta kort därinne, men det är värt ett besök. Gå dit.

Fancy skyltfönster på väg till tunnelbanan.

vill ha vill ha.

Vid fem-tiden kom jag hem en snabbis för att packa väskan och åka vidare till Emily i Täby. Sov över henne och hade Vänner-maraton. 
TRANSLATION:
This Wednesday I were with my friend Natalia since 10 am in the morning, walked  around at Kungsholmen, ate pastries at Petit France, looked at the painted wooden ceiling in the City Hall and geeked around the Halwyll Palace. After that I packed my bag and went to Emily, we watched Friends whole night until we fell asleep.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

eller vad tycker du?