söndag 3 april 2011

om du vill ha stjärnorna, så plockar jag ner dom, för du tar mig närmare himlen


Usch, dålig uppdatering, jag vet. Har nästan inte orkat fixa något nytt inlägg, då man inte har gjort så mycket, förutom skola. Jag tänkte precis skriva en liten sammanfattning av vad jag har haft för mig, men så glömde jag bort det.
Hur kommer det sig att även vi unga människor har så dåligt minne? Man kan ju förstå äldre människor, det är bara gulligt då de blir senila. Okej, inte när de glömmer vem man är, men ni förstår.
Vi som är unga borde ju ha bra minne och komma ihåg vad man hade på sig igår eller vem man kramade senast och sådant.
Är det alla apparater som gör att vi tappar hjärnkapacitet? Den frågan låter jag över till forskarna.

Nu kommer minnet åter. 
Varit på biblioteket och lånat böcker som jag läste ut redan samma dag.
Skrapat sönder mina fingrar i skolan.
Druckit en massa kaffe.
Promenerat under en solnedgång.
Gråtit över snöfallen.
Lyssnat på dansk musik.
Kramats i regn. 
Blivit nypt i kinderna. 
Stressat över en yrkesfördjupning som ska vara klar nästa vecka.
Fått profisionell massage och var uppe bland moln ett tag.
Sett på film om en kungs strikta äktenskap.
Och ätit choklad.

Ungefär något sådant. Jag måste påminna mig själv om att kika in här oftare. Och nu ska jag titta på ett avsnitt av "Pretty Little Liars" och sen sova. Nattinatti.


.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

eller vad tycker du?